تفاوت رینوپلاستی به روش باز و بسته
نوشته شده توسط : drmohandes
رینوپلاستی به روش باز و بسته :
 
 
رینوپلاستی با دو رویکرد متفاوت قابل انجام است و جراحان مختلف ، هر یک تمایل بیشتری به انجام رینوپلاستی با رویکرد خاصی (باز یا بسته) دارند. در شرایطی که عمل جراحی بخوبی انجام شود ، هیچگونه مزیتی بین این دو روش وجود نداشته و برای انتخاب جراح ، این مورد که جراح از کدام روش ( باز و یا بسته) استفاده می کند، اهمیتی ندارد و تنها میزان نتایج مثبت حاصل از جراحی و نادر بودن عوارض جدی ، دو فاکتوراصلی هستند که بایستی در هنگام انتخاب جراح مورد نظر قرار گیرند. از طرف دیگر ضروری است هر جراح ، رویکردی را انتخاب کند که توانایی بیشتری در انجام آن داشته باشد.
 
 
 
تفاوت رینوپلاستی به روش باز و بسته
 
در روش باز میزان میدان دید جراح کامل بوده و جراح قادر است با دید کافی و راحتتر عمل جراحی را انجام دهد و در صورت نیازبه تکنیکهای پیچیده، این تکنیک ها بهتر و ساده تر قابل انجام هستند، ولی در روش بسته میزان دید محدود بوده و در نتیجه انجام تکنیک های پیچیده، مشکلتر هستند. باید درنظر داشت که بسیاری از تکنیک های پیچیده توسط برخی جراحان حاذق و باتجربه، در روش بسته نیز قابل انجام هستند. بطورکلی در بینی های مشکل مثل بینی های کج و یا بینیهای پیچ خورده و همچنین در موارد ترمیمی و بینی هایی که برای بار دوم و یا سوم باید تحت جراحی قرار بگیرند، قطعا ًعمل بینی با روش باز ارجحیت دارد .
از طرف دیگر، در بینی هایی که مشکلات حداقلی دارند و نیاز به تغییر شکل قابل توجهی ندارند ، جراحی با تکنیکهای ساده تری قابل انجام بوده ونیاز به روشهای پیچیده ندارد. علی رغم اینکه نتایج جراحی روش بازدر این بیماران قابل مقایسه با روش بسته هست، اما از آنجاییکه در روش بسته بطور کلی تورم در ماههای اول کمی کمتر است، بنظر می رسد در این بیماران روش بسته می تواند ارجحیت داشته باشد. باید در نظر داشت که گاهی علی رغم تصور بیمار و حتی جراح، در حالیکه بنظر می رسد جراحی ساده ای پیش رو باشد ، در خلال جراحی مشخص می شود که اینطور نبوده و برای بهبود نتیجه، روشهای پیچیده زیادی مورد نیاز بوده و بایستی جراح این توان و تجربه را داشته باشد که حین جراحی رویکرد جراحی را تغییر داده و یا اینکه با روش بسته تکنیک های مورد نیاز را بخوبی انجام دهد.
 
سولات رایج در مورد جراحی بینی به روش باز و بسته
 
می خواهم جراحی زیبایی بینی انجام دهم، جراحی با روش باز بهتر است یا بسته؟
 
باید درنظر داشته باشید که انتخاب روش جراحی یک مسئله تخصصی است و فی نفسه ارتباطی با نتیجه عمل جراحی ندارد و بهتر است شما بر انتخاب جراح، تمرکز داشته باشید و ارجحیت باز یا بسته بودن رویکرد جراحی را به جراح خود واگذارید. در کل بهتر است شما جراح خود را انتخاب کنید نه روش جراحی را.
 
توصیه من به شما این است که انتخاب جراحتان را از طریق مطالعه و مشاهده بیماران پس از جراحی انجام دهید و نه از طریق تبلیغات و ادعاهای مجازی . بیمارانی را برای مطالعه خود انتخاب کنید که حداقل شش ماه از جراحیشان گذشته باشد و بر روی نتایج زودهنگام ازجمله نتایج یک یا دو ماهه تصمیمی نگیرید، ازطرفی حتما بینی قبلی بیمار را هم در نظر داشته باشید و بهتراست فورم بینی، شبیه به بینی خود شما باشد.
دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. رینوپلاستی یکی از حوزه‌های تخصصی ایشان است. سال‌ها تجربه دکتر سزاوار و عمل کردن بینی‌های مختلف به ایشان کمک می‌کند که بهترین نتیجه را برای بیمارانشان ایجاد کنند. آن‌ها رضایت حداکثری از عمل‌های خود دارند. در صورتی که هنوز نمی‌دانید می‌خواهید رینوپلاستی به روش باز انجام دهید یا بسته و نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید با دکتر سزاوار مشورت کنید. برای رزرو زمان مشاوره از طریق سایت شخصی ایشان اقدام کنید.




:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: